چگونه با کودکان در مورد جنگ صحبت کنیم

 راهنمای جامع برای والدین

 

صحبت با کودکان در مورد جنگ می‌تواند دشوار باشد. شما می‌خواهید به آن ها در مورد آن چه در جهان می‌گذرد اطلاعات دقیقی بدهید، اما نمی‌خواهید آن ها را بترسانید یا ناراحت کنید. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که آن ها می‌توانند احساسات خود را به روشی سالم پردازش کنند.

در این مقاله، به بررسی ایده‌ها و راهکارهای مختلف برای صحبت با کودکان در مورد جنگ می‌پردازیم.

۱. برای صحبت با فرزندتان آماده شوید:

قبل از صحبت با فرزندتان در مورد جنگ، مهم است که ابتدا خودتان در مورد آن اطلاعات کسب کنید. از منابع معتبر مانند سازمان ملل متحد یا صلیب سرخ بین‌المللی در مورد درگیری‌های فعلی و پیامدهای آن ها بیاموزید.

همچنین باید در مورد احساسات خود در مورد جنگ فکر کنید. آیا احساس ترس، عصبانیت یا غم می‌کنید؟ مهم است که صادقانه در مورد احساسات خود با فرزندتان صحبت کنید، اما در عین حال به او اطمینان خاطر و امید بدهید.

۲. سن مناسب فرزندتان را در نظر بگیرید:

نحوه صحبت شما با فرزندتان در مورد جنگ به سن او بستگی دارد. برای کودکان خردسال، ممکن است کافی باشد که به آن ها بگویید که درگیری در حال وقوع است و مردم در حال رنج بردن هستند. می‌توانید کتاب‌های مصور یا داستان‌هایی را در مورد صلح و درک به آن ها نشان دهید.

با بزرگ‌تر شدن کودکان، می‌توانید در مورد علل جنگ، پیامدهای آن و تلاش‌هایی که برای صلح انجام می‌شود، با آن ها صحبت کنید. همچنین می‌توانید به آن ها کمک کنید تا در مورد جنگ از زوایای مختلف فکر کنند، مانند دیدگاه مردم در کشورهای درگیر.

۳. فضایی امن و حمایتی ایجاد کنید:

به فرزندتان بگویید که او می‌تواند در مورد هر چیزی با شما صحبت کند و شما بدون قضاوت به او گوش خواهید داد. به او اطمینان دهید که او را دوست دارید و از او مراقبت می‌کنید، صرف نظر از اینکه چه چیزی می‌گوید.

۴. به سوالات فرزندتان با صبر و حوصله پاسخ دهید:

صادق و صریح باشید، حتی اگر پاسخ به سوالات فرزندتان دشوار باشد. از به کار بردن اصطلاحات پیچیده یا توضیحاتی که ممکن است برای او قابل درک نباشد، خودداری کنید.

۵. به فرزندتان اجازه دهید تا احساسات خود را بیان کند:

کودکان ممکن است در پاسخ به جنگ احساس ترس، عصبانیت، غم یا سردرگمی کنند. به آن ها اجازه دهید تا احساسات خود را به روشی سالم بیان کنند. می‌توانید با آن ها صحبت کنید، به آن ها کمک کنید تا احساسات خود را نقاشی یا بکشند، یا به آن ها کمک کنید تا راه‌های سالمی برای مقابله با استرس پیدا کنند.

۶. بر امید و صلح تمرکز کنید:

به فرزندتان یادآوری کنید که در جهان افراد خوب زیادی وجود دارند که برای صلح تلاش می‌کنند. می‌توانید در مورد اقداماتی که مردم برای کمک به قربانیان جنگ انجام می‌دهند، مانند ارائه غذا، سرپناه و مراقبت‌های پزشکی، به آن ها بگویید.

۷. از کمک متخصصان استفاده کنید:

اگر در صحبت با فرزندتان در مورد جنگ مشکل دارید، از کمک یک متخصص سلامت روان یا مشاور استفاده کنید. آنها می‌توانند به شما و فرزندتان در درک و پردازش احساسات و ایجاد مکانیسم‌های مقابله‌ای سالم کمک کنند.

نکته:

مهم است که به یاد داشته باشید که هر کودکی منحصر به فرد است و رویکرد یکسانی برای صحبت با کودکان در مورد جنگ وجود ندارد. آنچه برای یک کودک مفید است ممکن است برای کودک دیگر مفید نباشد.

آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای فرزندتان و خانواده شما بهتر است. صبور و حامی باشید و به فرزندتان کمک کنید تا دنیای اطراف خود را درک کند و به یک فرد صلح‌جو و دلسوز تبدیل شود.صحبت در مورد این مسائل زمانی جایز است که احساس نیاز میکنید و محل زندگیتان ممکن است در شرایطی باشد که آگاهی کودک به آمادگی او در شرایط بحرانی کمک میکند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا