با فرزندتان در مورد موضوعات دشوار صحبت کنید‎

راهنمای جامع برای اولیاء دانش‌آموزان ابتدایی

 

 با فرزندتان در مورد موضوعات دشوار صحبت کنید‎

 

 چگونه با فرزندتان در مورد موضوعات دشوار صحبت کنید: راهنمای جامع برای اولیاء دانش‌آموزان ابتدایی

صحبت با کودکان در مورد موضوعات دشوار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. شما می‌خواهید به آن ها اطلاعات دقیقی بدهید، اما نمی‌خواهید آن ها را بترسانید یا ناراحت کنید. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که آن ها سؤالات خود را به روشی مناسب می‌پرسند و به آن ها پاسخ داده می‌شود.

در این مقاله، به بررسی ایده‌ها و راهکارهای مختلف برای صحبت با فرزندتان در مورد موضوعات دشوار می‌پردازیم.

۱. فضایی امن و حمایتی ایجاد کنید:

به فرزندتان بگویید که او می‌تواند در مورد هر چیزی با شما صحبت کند و شما بدون قضاوت به او گوش خواهید داد. به او اطمینان دهید که او را دوست دارید و از او حمایت می‌کنید، صرف نظر از این که چه چیزی می‌گوید.

۲. صادق و صریح باشید:

با فرزندتان در مورد موضوع به روشی مناسب با سن او صحبت کنید. از به کار بردن اصطلاحات پیچیده یا توضیحاتی که ممکن است برای او قابل درک نباشد، خودداری کنید.

۳. به فرزندتان اجازه دهید تا سوالات خود را بپرسد و به نگرانی‌های او گوش دهید:

با صبر و حوصله به سوالات فرزندتان پاسخ دهید، حتی اگر پاسخ آن ها را سخت بدانید. به نگرانی‌های او گوش دهید و به او نشان دهید که آن ها را درک می‌کنید.

۴. از فرزندتان برای تلاش‌هایش برای درک موضوع قدردانی کنید:

صحبت در مورد موضوعات دشوار می‌تواند برای کودکان چالش‌برانگیز باشد. از فرزندتان برای تلاش‌هایش برای درک موضوع قدردانی کنید و به او نشان دهید که به او ایمان دارید.

۵. در صورت نیاز از کمک متخصصان استفاده کنید:

اگر در صحبت با فرزندتان در مورد موضوعی خاص مشکل دارید، از کمک یک متخصص سلامت روان یا مشاور استفاده کنید. آن ها می‌توانند به شما در ارائه اطلاعات و پشتیبانی مناسب به فرزندتان کمک کنند.

موضوعات خاص:

در اینجا چند نکته برای صحبت با فرزندتان در مورد برخی از موضوعات دشوار خاص آورده شده است:

مرگ: به فرزندتان بگویید که فرد فوت شده دیگر در درد نیست و در آرامش است. می‌توانید در مورد باورهای مذهبی یا فرهنگی خود در مورد مرگ صحبت کنید.
طلاق: به فرزندتان توضیح دهید که والدینش دیگر نمی‌توانند با هم زندگی کنند، اما همچنان او را دوست دارند و از او مراقبت می‌کنند.
آزار و اذیت: به فرزندتان بگویید که آزار و اذیت هرگز درست نیست و او باید در صورت آزار و اذیت به شما یا یک بزرگسال مورد اعتماد مراجعه کند.
بیماری: به فرزندتان در مورد بیماری به روشی مناسب با سن او توضیح دهید. به او اطمینان دهید که از او مراقبت خواهید کرد و به او کمک می‌کنید تا بهتر شود.
خشونت: به فرزندتان بگویید که خشونت هرگز درست نیست و او باید در صورت احساس خطر به شما یا یک بزرگسال مورد اعتماد مراجعه کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا